BADAN WAKIL PELAJAR

Wassup people .
Wish u have a very good day while reading this .

Harini aku nak post pasaaaaaaaalllllll
BADAN WAKIL PELAJAR.
Yeah .
Aku nak cakap pasal bidopi hari ni .


Before aku start lahh kan .
Okay , bagi sesapa yang tengah blur blur tu .
Yang tak paham apa jenis monyet yang nama bidopi ni .
Haha . Monyet jugak kau metaforakan shera .
Takpe takpe .
Meh siniii aku terangkan .


Badan Wakil Pelajar ni
Ataupun omputih lebih gemar panggil Student Representative Council
Sebenarnya satu Badan Kepimpinan Pelajar
Yang mempunyai tanggungjawab yang paling BESAR sekali bak hanggg
Dekat maktab tu . PALING BESAR aku cakap .
Sebagai shortformnya , mak bapak abang kakak adik pakguard ustaz ustazah kaunselor doktor cikgu untuk aspura aspuri selepas CIKGU lah kata kauuu
untuk jaga kebajikan kitorang semua dekat maktab .
Kira macam dia ikut turn lah jawatannya .
Pengetua , Timbalan Pengetua , KGA , Cikgu .
Haaaaa . Lepastu baru diorang .


Ade kau paham tak yang tengah samar samar tu ?
Tak paham lagi pegi Google Search .


Selalunya , bila freshie freshie yang baru masuk MRSM ni
Kalau tak banyak , sikit pon jadilahhh
Diorang mesti berangan punya nak pegang jawatan bidopi ni
Yelahhh . Femess tu kau dapat jadi bidopi
Dipandang tinggi masyarakat sekeliling
Berjalan dengan megah bila disarung blazer
Memacam lah




Jadi , memandangkan 10G dah besar panjang . Dah form four .
Kita kita ni kira dah layak dah laa nak amik bidopi kalau berkenan .
Dah kena ganti bidopi lama .
Diorang nak SPM.
Whoahhhhh .


Nak dijadikan cerita .
Maka bermulalah fenomena demam pilihan raya BWP terbaru
untuk daerah MERSING
Macam biasalah . Perjalanannya bermula  dengan prosedur prosedur tertentu .
Memula amik borang , lepastu isi , lepastu hantar , lepastu saringan , lepastu pilihan raya , lepastu angkat sumpah dan dah rasmi dah kau jadi bidopi .


So , aku lajukan timeline .
Aku amik time pilihan raya bidopi .
Masa ni dah buat saringan dahh .
Ade 19 orang tak silap aku calonnya .
17 calon form four , 2 calon form two .
Haa , meh sini aku tunjuk kauuuu .



MOHD RASHDAN


SITI ROZAIREEN


MUHAMMAD NOR AFIFI


AZREEN SUHAILA


MUHAMMAD ZAIRI


SITI SHUHADA


MUHAMMAD ADZHA FAIZ


RAINIYANTI 


MUHAMMAD HAZRY 


NURKHANNISA


VIVEENTH


 SITA RAUDHAH


AMIR SYAFIQ


NURUL AMIRA 


AKMAL FIRDAUS


ALIFAH MASTURA


AHMAD SYAUKI


NUR FAARAHANIM


MOHD RAZIN


REHAH SI GEDIK .
Haha . Yang ni termasuk .Gambar hiasan .

Maka , berlangsunglah pilihanraya BWP 13/14 .




























Dah habis pilihan raya .
Maka para SPR pon buat lah kerja diorang .
Kira undi .
Dan aku tak masuk campur .
Nak jugak tahu keputusan awal .
Tapi , takyah lahhh kan buat kerja jahat . Haha .
Bajet baik nohh shera ni .


Okay . Kita teruskan masa perletakan jawatan dan penyerahan jawatan
BWP 12/13 kepada BWP 13/14
Masa ni mestilah ade feel feel sedih kann sebab bidopi lama nak letak jawatan
Banyak berjasa kata kauuu
Ye . Banyak . Korang je tak tahu .
Lepastu nak ganti baru
Ada yang aku tengok sampai nangis nangis kau taknak Yazid letak jawatan 
Ada . Dia duduk tepi pintu .
Aku macam nak ketawa .
Tak . Sebenarnya dah ketawa dah pon .
Biasa lettew . Form One . Sayang nohh dekat form five . Lelagi Yazid .
Ahahahaha .
Maka , bidopi lama pon dengan resminya meletakkan jawatan
Dan keputusan bidopi baru diumumkan

































Keputusannya :
Presiden : Muhammad Hazry ( Pak Tam )
Timbalan Presiden : Azreen Suhaila
Naib Presiden 1 ( Ketua LDP ) : Adzha Faiz
Naib Presiden 2 : Muhammad Afifi
Setiausaha Agung : Khannissa
Bendahari Kehormat : Raudhah ( Cik Odah )
Exco Kerohanian : Ahmad Syauki
Exco Kebajikan : Rashdan Rashdol
Exco ICT : Akmal Firdaus
Exco Sukan : Muhammad Zairi
Exco Akademik : Siti Rozaireen
Exco Kebudayaan : Faarahanim
Exco Makanan : Rainianti
Exco Puteri : Siti Shuhada


Sebenarnya , aku malaslahhh nak tulis pepenuh
Tulis ringkas ringkas pon kau dah faham kann .


Macam macam propaganda gossip lahh sepanjang musim bidopi baru ni kann
Alahh . Beselah tu . Mulut orang .
Tak habis habis .
Ada yang kata orang tu mulalah nak poyo poyo tunjuk baik depan cikgu .
Ada yang kata orang tu dulu jahat kemain kalahkan setan , lepastu tetibe jadi baik dengan senior junior .
Ada yang kata orang tu sanggup tak rehat lepastu lepak dekat jabatan amik hati cikgu .
Semua sebab nak raih undi .
Aku denga , kadang kadang aku pon ikut gossip sama lahh kan .
Astaghfirullahalazim .
Tapi , sebenarnya . Ikut pendapat kepala otak aku yang senget 60 darjah ni 
Aku rasa okay lah tu diorang berubah ke arah kebaikan .
Mungkin diorang rasa dah sampai masa untuk jadi baik .
Apa masalah lu bro nak ngata ngata orang memacam .
Buat tambah dosa pasaiii paaaa.
Kalau kau tak puas hati sangat , pegi amik boring.
 Mohon , lepastu jadi bidopi .
Senang .


Ada juga yang bangkit isu pasal budak baru budak lama .
Cakap budak baru tak faham lagi maktab kita .
Dan bla bla bla bla bla bla .
Beb , kamonlahhhh . Isu lapok tu . Openminded ahhh .
Takyah nak sarkastik sangat
Semua orang ada bakat dan potensi jadi pemimpin yang baik .
Hekelehhhh shera ni .
Cakap orang . Kau pon sama ikut gossip .
Bajet sungguh .

Okay . My bad . Aku dah insap . Dah tobat .


Aku pon ada denga cerita jugak yang ade bebudak yang taknak jadi bidopi
Memang TAKNAK LANGSUNG pon
Kena kejar dengan cikgu suruh isi borang
Sampai kalau boleh , taknak turun area jabatan
Takut terserempak dengan cikgu
Yang ni . Memang cerita betul .
Bukan gossip .
Sebab tiap tiap tahun benda tu jadi kat semua batch .
Ahahahahaha .


Jadi , sebagai yang terakhir .
Aku yang akalnya tak betul sangat ni .
Yang otaknya senget tak tentu darjahnya .
Nak bagi advice sikit lah dekat para para BWP . Hehe .
Ye . Dan juga untuk para BWP MRSM Se-Malaysia .
Yang tengah baca ni .


Tahniah untuk kengkorang yang dapat jawatan ni .
Mungkin mulut orang cakap kau tak layak .
Tapi , kau kena ingat . Ini TAKDIR .
Ye . mungkin juga kau terpaksa jadi dan kau tak minat langsong nak jadi .
Tapi , kau kena ingat lagi sekali . Ini TAKDIR .
Allah dah tentukan yang jawatan ni , kau yang pegang .
Kau faham maksud aku ?
Ya . Jawatan ni sebenarnya . Satu tanggungjawab .
Tanggungjawab daripada ALLAH .
Kau kena ingat tu .
Jadi , korang pemimpin . Pemimpin untuk kitorang semua .
Korang kena tafff . Tak boleh lelembik .
Korang pon dah banyak kena inject kann dengan kem kepimpinan segala bagai tu .
Cuba buat yang terbaik .
Tak perfect takpe , asalkan kau dah buat yang terbaik untuk maktab kau .
Ye . Aku tahu mesti akan berlaku pemberontakan besar besaran .
Lelagi mereka mereka yang tak suka dikontrol .
Tapi , macam yang aku cakap .
Jangan cepat sangat down . Be strong bebeh be strong .



Dan . Yang paling PENTING .
JANGAN SALAH GUNAKAN TANGGUNGJAWAB DAN KELEBIHAN
Kau sebagai bidopi . 
Jangan .

Jangan ingat kau bidopi , kau je yang betul .
Jangan ingat kau bidopi , kau dah taknak gaul dengan budak budak bawah .
Jangan ingat kau bidopi , kau je yang cikgu sayang .
Jangan ingat kau bidopi , kau boleh guna bilik gerakan tanpa ikut peraturan 
Jangan ingat kau bidopi , kau dah tak layak buat kerja kerja bawahan macam cuci tandas .
Jangan ingat kau bidopi , kau dah tak layak pegang penyapu kotor yang berdebu .
JANGAN .


Aku warning . Ni aku cakap straight .
Kalau terasa hati , aku mintak maap .
Peringatan awal untuk korang .
Ya . Sebab aku denga macam macam dari mulut orang .
Kerja kau , jalankan amanah dan buat benda betul .
Orang nak kata apa , biarlahhh .
Kau buat pekak buat donno je .


Gunakan tanggungjawab kau , kelebihan yang ada ni untuk kau bangunkan maktab
Untuk kau bina satu generasi pelajar yang memang mmmmppphhhh
Hebat .
Pastikan sebelum kau letak jawatan .
Ada satu impak yang sangat besar dari korang yang sampai boleh buat orang
“ Whoaaaahhhhhh . This is so freaking cool bebeh “
Okayy para para bidopi di luar sana .



So , from me . I wish uollllssss the best .
Till then .
Chalo betehhhhhhh .



         -      SHAHIRAH MOHD ARIFIN    -





Comments

  1. Soalan apa diorang tanya masa interview BWP?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa penambahbaikan yang ingin dibuat kat maktab. Then, pihak pengurusan akan tapis, yang terpilih akan menjadi calon BWP untuk diundi :)

      Delete

Post a Comment

Nice words only :)