ARMY

Heyyy ! Whasshhup people
Okay . Hari ni kita nak cerita pasal apa pulak yeeee .
Hmm hmm hmmmm .
Okay . Kita cerita pasal ARMY lahhhhhh .


Amende kau merepek ni shera ?
Kau nak cerita pasal askar buat apa ?
Ehhhh , taklah . Takkkkkk .
Bukan nak cerita pasal askar tuuuuuuu .
Nak cerita pasal Program ARMY kitorang yang super duper awesome kauuuuuuuu .
Okay . First of all .
ARMY ni sebenarnya shortform untuk Ace Rock My Youth 
Erm , program ni sebenarnya abang abang dengan akak akak UiTM Shah Alam yang handle .
Setahu aku lah , based on apa yang diorang cerita .
Aku pon tak paham sangat tapi bebuat paham je lah kau .
Diorang gerak program ni dekat MRSM .
Dah banyak lah juga MRSM yang diorang pergi .
Dan antaranya MRSM Mersing lah kan .
Aku nak terangkan banyak tapi aku tak ingat .
Alahaiiii , masalah lah shera ni .

Okay , jadi kita masuk ke dalam timeline Program ARMY kita .
Letccchhhhhgo !
( Aku cuba ringkaskan seringkas mungkin sebab program ni tiga hari dua malam kott . Lama tu )



Petang sebelum program :


Haaaa . Petang hari Jumaat .
Masa tu biasekk ahh . Semua tengah riadah .
Aspuri cam biasa beb , riadah depan koop .
Kitorang kitorang semua , maksud aku budak perempuan je , budak lakiiiiiiii .
Budak laki diorang tengah fitness kat padang .
So , diorang tak dapat tolong lah kann . ( sangka baik sangka baik )
Kitorang semua ni pon susun susun lah kerusi ni untuk kitorang dengan fasilitator .
Masa kak liza cakap susun kerusi dalam dua puluh lebih .
Aku macam , “ Ramaiiiiiiinyaaaaaaaaaa “ .
Yelah . Aku ingatkan dalam dua tiga empat lima orang je yang datang .
Ye . Sebab masa tu kitorang diberitahu kitorang ada PROGRAM MOTIVASI .
Tak tahu lagi pon nama program tu ARMY kann .
Aku cambiasa lah kalau dengar PROGRAM MOTIVASI .
Mesti expect ceramah pepanjang , nangis nangis , last last ada semangat nak belajar .
Dan semangat tu tak tahan sampai satu bulan .
Apa yang aku expect lahhh .

Okay , back to our stories .
Kay , dah siap siap kemas tu .
Azreen , my mommy mommy boo pon cakaplah dalam dua tiga minit bagi nasihat itu dan ini supaya program jalan lancar kannn .
Balik asrama sesiap .
Ohh lupa , dan pada masa yang sama .
Kitorang guna dewan yang sedang dalam larangan masuk sebab masa tu tengah nak hias untuk majlis anugerah cemerlang .
Yelahhhh . Nak snow snow gitu kauuu .
Mana boleh kacau props . Jangan kacau .
Nanti kena sumpah . Wahahahaha .


Malam program :


Kay , malam ni kitorang semua kena stay kejap dekat tapak rokol .
Aku lambat sikit turun dari surau sebab masa tu kamera aku buat hal . Sadis .
Aku sesampai je tengok dah ramai kan .
Lepastu adalah dalam lima orang fasi kat luar tengah handle diorang .
Aku dedatang je ada abang dekat atas stage tengah cecakap .
Dan aku masuk barisan je , dia dah habis cakap .
Ohh . Okayyyyy .
Katanyalah , kitorang kena tunggu dalam lima minit gitu sebab diorang ada something surprise nak bagi 
Sementara tunggu tu , kitorang pon kenal kenal lah dengan fesi fesi yang adoooo.
Kak bai , abang ozil .
Dan tak lupa juga untuk posing posin amik amik gambar sebentorr .








Haaaaaa . Lepastu kitorang kena panggil masuk .
Aku macam eksaited lahh kan sebab dewan gelap gelita .
Memasuk je aku macam .
Whoahhhhhhh ! This is totally freaking awesome man !
Reramai ada orang jadi zombie , dengan background music dia yang memang mmmpphhhh .
Memang gempak habis aku cakap kau opening program dia .
Malam tu kira sesi suai kenal kitorang dengan fesi fesi sekelian lahhh.
Sumpah best gila kauu fesi fesi dia .
Sporting tahap dewa . Memang masuk ahh dengan kitorang .
Dan malam tu juga ada persembahan muzikal .
Hahahaha . Persembahan muzikal yang sangat mantap .
Dan abang was buat sikit motivasi untuk kitorang .
Nangis nangis kejap , kongsi luahan perasaan , kongsi cerita sedih .
Malam tu aku dapat tahu kawan kawan aku yang selama ni muka happening macam orang takde problem .
Sebenarnya lagi banyak beban yang dia tanggung . Lagi berat . Pedih . Sakit .
Kitorang habis dalam pukul dua belas gitu dan balik asrama .
Tido dengan mata bengkak .








Hari Kedua :
Pagi ni kita start dengan program senam aerobic dulu .
Nak panes paneskan badan dulu ibukkkkk .
Lepastu , kitorang ada ice breaking lahhh .
Pecah kumpulan cari fesi ikut haiwan yang dapat .
Ikan , katak , gajah , burung dan sebagainya .
Sebenarnya , masa tu ramai bebudak takde masa tu sebab ada program kepimpinan kat luar .
So , dalam satu group tu macam lelaki dengan perempuan tak seimbang lahh .
Dan berlakulah sesi jual beli ahli group dengan ketidakrelaan hati .
Macam pasar malam jual ikan lah aku cakap dewan masa tu .
Dah habis tu . Kitorang kena buat sorak kumpulan masing masing .
Then , kitorang main game ikut kumpulan .
Main pola bear , main campak campak kapal terbang banyak lah .
Memang have fun lah kan masa tu .
Perut pon dah lapar . Stop game . Kita makan tengahari dulu .

























Hari Kedua ( Petang ) :
Okay . Masa ni , Abang Was bagi tugasan untuk setiap kumpulan .
Masa tu , aku pikir tugasan macam :
1.       Bincangkan cara cara meningkatkan motivasi diri .
2.       Terangkan ciri cirri yang paling hebat dalam diri anda dan tunjukkannya .
Dan macam macam lagi lah kan .
Sekali ………….
Amek kau . Kena menari . Menari kau tahu menari ?
Aku macam . Haduhhhh . Menari ? Ni lemah ni .
Tapi , takpelah demi program kan . Aku lenjaiiiii je .
Petang tu kitorang dapat practice dalam dua jam je ahh .
Sebenarnya empat puluh lima minit je. Haha
Lagi satu jam lima belas minit tu banyak duduk termenung
Gaduh nak step tu nak step ni
Rasa macam frustrated nak mati . Tapi last last tu dah okay lahh .
Memang semua group keluar dewan .
Pandang satu sama lain .
You , watch out !


Hari kedua ( Malam ) :


Ohyeahhhh . This is the time to rock and roll bebeh.
Malam ni macam semua dah confident abihhh kata kau nak joget .
Memang gempak gila bebuuunnn aku cakap kau .
Semua macam . Weeyhhh . Kau joget je . Kita have fun malam ni okay .

































Hari Ketiga ( Last Day ) :


Hari ni hari terakhir dengan diorang .
Feel sedih tu dah start datang ahhhh . Aku awal awal lagi dah masuk toilet nangis .
Semua sebab beberapa peristiwa yan tak diingini berlaku malam semalam .
Tapi takpe , kita tolak bende tu ketepi .
Yang penting kita enjoy puas puas last day dengan diorang .
Hari ni kitorang main skipping rope yang akak akak dengan abang abang tu buat sendiri .
Skipping rope getah .
Konsep kitorang main ni macam dalam game Running Man .
Kalau kau pernah tengok , kau tahu .
Alahhhh . Guna skipping rope yang besar .
Lepastu sensorang masuk . Paham ?









Dah habis penat main skipping rope tu .
Kitorang denga lah abang Hafidz dengan abang Was cerita pasal pengalaman diorang .
Cemana diorang boleh sampai tahap yang diorang nak .
Cemana kisah perit abang Hafidz sepanjang dia amek SPM .
Aku nangis kot masa denga cerita abang

.



Lepas habis je slot dengan abang hafiz dengan abang Was 
Kitorang pi makan tengahari 
Dah makan tu ingatkan terus masuk dewan 
Rupanyaaaaa
Kitorang kena tunggu sekejap sebab diorang ada sepeghhaaiis katanya










Part last ni 
Aku tak boleh cerita dohhh 
Sedih. Nanti aku nangis 
Kita skip part ni Ehhhh
Waaaaaaaaaa :(






Dan majlis penutup .
Aku rasa macam ni lahh majlis penutup yang sempoi gila sebab macam
Abang abang dengan kakak kakak fesi semua duduk atas lantai
Dengan kitorang . Tak pernah dilihat orang .
Memang humble gila tahap dewa












Banyak ilmu
Banyak pengajaran 
Banyak ahhh banyak 
Terlalu banyak yang aku dapat daripada program 
Bak kata diorang diorang 
Inilah kem paling best 
Paling best seumur hidup aku 



Program ni sebenarnya 
Dia punya benefit 
Kau sendiri yang kena fikir
Kau sendiri akan rasa walaupun orang lain tak rasa 
Aku pon susah nak cakap
Tapi yang paling penting 
Yang aku rasa paling aku nampak 
Macam mana 
Macamana aku nak handle masalah dengan tenang 
Macam mana bila aku marah tu 
Aku kena kawal emosi aku 
Haiiiissshhh. 
Susah nak digambarkan dengan kata kata 
Cewahhh ayat kau shera. Kemain 

Tapi yang penting best gila lah! 
Orang gila pon tak rasa best camni 
Aku bagi sebanyak bintang di langit untuk program 
Poyo lagi sekali shera ni 
Kbai 










Last but not least ,
Salam EdBoard . Muahahah . 














Comments